VÅRA BEHANDLINGAR

Physiotherapist
Taktil Massage

Taktil massage är en svensk massagemetod som består av en mjuk, följsam beröring. Den skiljer sig från annan massage eftersom man inte knådar och arbetar med musklerna. Taktil massage kan ge smärtlindring, avslappning och välbefinnande genom att stimulera utsöndring av hormonet oxytocin. Passar extra bra för dig med smärttillstånd så som fibromyalgi.

Behandlande Massage

Massage för dig som har besvär med ömmande axlar, skuldror, nacke, ländrygg eller andra muskulära problem. I behandlingen ingår muskeltester, massage, triggerpunktsbehandling, olika töjningsmetoder och tryck på muskler för att lindra dina besvär. Även råd och tips på vad man själv kan göra för att förebygga.

Klassik Svensk Massage

Behandlingen inleds med en lätt uppvärmning, en form av uppmjukande strykning över musklerna för att få igång cirkulationen och förbereda på mer djupgående tryck. När musklerna är uppvärmda använder sig terapeuten av en rad olika grepp och tekniker för att komma åt spänningar och stramhet. Under en behandling utförs exempelvis knådningar, cirkulerande tryck, töjningar och lätta hackningar för nå på djupet i musklerna.

Idrotts Massage

En sportmassage är ofta mer kraftfull än en vanlig massage. Med kraftfulla grepp och töjningar mjukar din idrottsmassör upp de muskler som orsakar problematik. Ofta läggs även stretch och triggerpunktsbehandling till för bästa resultat.  Idrotts massage är till för att minska stress och spänning som kan byggas upp i kroppens mjuka vävnader under träning. Denna form av massage används för att: öka uthålligheten och förbättra prestanda.

Avslappnings Massage

Avslappningsmassage har till syfte att få dig att koppla av och varva ner och bara njuta. Vi mjukar upp dina muskler på ett milt och försiktigt sätt i ett rum med dämpad belysning och lugn musik.

Triggerpunktsbehandling

Massage med fokus på triggerpunkter och att trigga ur dessa, samt försöka ta reda på orsaken till varför de är aktiva. Aktiva triggerpunkter ger ofta smärta/strålningar eller obehagskänslor i referensområden ut från punkten, t ex ut i armar, ner i ben eller i nacke/skuldror/huvud.

Koppningsterapi

Koppning är en gammal traditionell läkekonst som behandlar på djupet. Med hjälp av vakuum och sugkoppar skapas ett undertryck som effektivt ökar blodcirkulationen och transporterar bort slaggprodukter i bindväven. Koppning är effektivt vid tillstånd med smärta, inflammation, och fasciabegränsning.

Käkledsbehandling Massage

Biter du ihop dina käkar eller gnisslar tänder på natten och vaknar med ömhet och värk i käken så kan denna behandling vara något för dig. Behandlingen utförs både utvändigt på käkmuskeln och tinningsmuskeln och om så önskas invändigt i munhålan på käkleds musklerna.

Aromamassage med eterisk olja

En härlig, avslappnande massage där terapeuten behandlar dig med eteriska oljor av en doft du själv får välja. Syftet är att få dig att slappna av och må bra med alla sinnen. Massagen är lugn, mjuk och belysningen dämpad.

Nacke/Ansikte och Hårbottensmassage

En härlig, avslappnande massage där du får njuta och koppla av. Massagen är lugn, mjuk och belysningen dämpad.